با آمبولانس ICU و CCU بیشتر آشنا شوید

آمبولانس ICU

آمبولانس ICU و CCU – کد دار     

در کشور ما دسته بندی آمبولانس ها بر اساس استاندارد ۴۳۷۴ موسسه ملی استاندارد به ۳ گروه A-B-C تقسیم شده اند که هر کدام از این گروه ها ملزم به رعایت مقررات استاندارد از لحاظ نوع خودرو و تجهیزات پزشکی داخل کابین هستند.

این الزامات توسط بازرسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بدقت مورد نظارت قرار می گیرند و کلیه آمبولانس ها باید در دوره های مشخص نیز جهت تمدید کارت معاینه طبی اختصاصی به دانشگاه علوم پزشکی مربوطه مراجعه نمایند.  

یکی از انواع آمبولانس ها ، آمبولانس Type B یا در اصطلاح عمومی موسوم به ” کددار” یا ” ICU- CCU” میباشد.                  

تاریخچه:  

کسانی که دوران جنگ با عراق را بخاطر دارند حتما میدانند در آن زمان برای انتقال مجروحین جنگ چه در خط مقدم و چه در شهرها از فرودگاه تا بیمارستان از آمبولانس هایی استفاده می شد که فقط یک برانکارد و مقداری تجهیزات اولیه و یک یا دو سیلندر اکسیژن داشتند.

این موضوع موجب گردید تا مسئولین وقت اقدام به تهیه تجهیزات پرتابل برای استفاده در آمبولانس های خط مقدم – هواپیماهای C 130 – هلی کوپترها و آمبولانس های شهری نمایند.

به همین منظور از کشورهایی مثل ژاپن تعدادی قابل توجهی کیت تنفسی و تجهیزات احیاء به کشور وارد شد. در این کیت ها که در یک کیف آلومینیومی قرار داشتند ۴ نوع از تجهیزات تنفسی قرار داشت که در نوع خود بسیار جالب و کارآمد بودند و همین تجهیزات بودند که تا سالها پس از جنگ نیز عصای دست پرسنل آمبولانس ها شدند!

تجهیزاتی که در آن کیف ها قرار داشت شامل: یک دستگاه رسپیراتور کوچک اتوماتیک که فقط ۲ مود داشت ” اینفانت و ادولت” و درواقع یک آمبوبگ اتوماتیک بود – یک دستگاه ساکشن کوچک شیشه ای که با فشار اکسیژن کار میکرد – یک عدد سیلندر ۲ لیتری اکسیژن – و یک عدد تستر برای تست کردن دستگاه رسپیراتور.

اما در بسیاری از آمبولانس ها از همین تجهیزات ساده برای جا به جایی بیمارانی که نیاز به دستگاه کمک تنفس ” ونتیلاتور” داشتند استفاده می شد.

با پیشرفت تکنولوژی و توجه مسئولان به وضعیت آمبولانس ها در حال حاضر خوشبختانه همطراز با کشورهای پیشرفته جهان از آمبولانس های ICU برای انتقال بیماران بدحال استفاده مینماییم.

 

تجهیزات پزشکی آمبولانس ICU:

تجهیزات پزشکی آمبولانس تیپ B به ۷ بخش اصلی به شرح ذیل تقسیم بندی می شود:

  • تجهیزات جابجایی و حمل بیمار
  • تجهیزات تهویه و تنفس
  • تجهیزات ثابت نگهدارنده بیمار
  • تجهیزات تشخیصی
  • تجهیزات برای مدیریت مسائل تهدید کننده حیات
  • تجهیزات مراقبت پرستاری

 آمبولانس تیپ B علاوه ‌بر دارا بودن تجهیزات چهارگانه اصلی آمبولانس تیپ A ( کپسول اکسیژن ، برانکار ، کیف احیاء و ساکشن ) مجهز به «DC» شوک و تجهیزاتی مانند پمپ سرم و سرنگ ، ونتیلاتور و در صورت نیاز AED نیز می باشد.

طراحی داخلی این آمبولانس ها به گونه ای است که امکان حمل یک بیمار در وضعیت حاد بهمراهی دو نفر کادر پزشکی وجود دارد.

معمولا از این آمبولانس ها برای انتقال بیماران در تمام رده های سنی استفاده می شود. تجهیزات پرتابل آمبولانس مراقبتهای ویژه به گونه ای طراحی گردیده است تا بتوانیم از آنها برای نوزادان ؛ کودکان و بزرگسالان بهره ببریم.

بیمار در این نوع از آمبولانس تحت مراقبتهای ویژه پزشکی بوده و توسط تجهیزات موجود مورد پایش مداوم قرار دارد.

در شکل ساده تر باید بگوییم تجهیزات آمبولانس Type B دقیقا مانند تجهیزات موجود در بخش های ICU و  CCU در بیمارستانها است.

شرایط کادر پزشکی آمبولانس کد دار ICU- CCU

کادر پزشکی آمبولانس کد دار از میان تحصیلکردگان رشته های پزشکی انتخاب شده و ضمن برخورداری از تجارب متعدد میبایست برای کار در بخش مراقبتهای ویژه دارای صلاحیت لازم که به تایید واحد فوریتهای پزشکی دانشگاههای علوم پزشکی رسیده است باشند .

 

صفحه اینستاگرام آسپرین ۲۴ را جهت دریافت آخرین ویدئو ها و اخبار دنبال کنید. 

 

مطالب مرتبط :

اپلیکیشن آسپرین ۲۴ منتشر شد. 

لینک دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی

لینک دانلود اپلیکیشن از بازار

لینک نصب نسخه وب اپ (برای کاربران IOS )

با انواع آمبولانس A,B,C آشنا شوید!

آمبولانس VIP

آمبولانس نوزاد

هر آنچه درباره آمبولانس هوایی باید بدانید

درخواست آمبولانس خصوصی با اپلیکیشن آسپرین۲۴

 

آسپرین ۲۴،اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین,آمبولانس خصوصی

 

*آسپرین ۲۴*

،اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین ,آمبولانس خصوصی ، درخواست پزشک و پرستار، دارو  ,مکمل های غذایی و ورزشی, تجهیزات پزشکی, لوازم آرایشی بهداشتی*

تجهیزات پزشکیدرخواست آمبولانسمقالاتمقالات ویژه

آسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آمبولانسآمبولانس icuآمبولانس تشریفاتآمبولانس تیپ Cآمبولانس خصوصیآمبولانس کددارآمبولانس نوزادآمبولانس نوع bآمبولانس نوعaآمبولانس ویژهآیین نامه آمبولانسامداد هواییامکانات امبولانس تیپ Bانواع آمبولانستجهیزات آمبولانستجهیزات آمبولانس Icuتجهیزات پزشکیتیپ های آمبولانسدارودرخواست آمبولانسدرخواست آمبولانس ICUدرخواست آمبولانس VIPدرخواست آمبولانس اکونومیکدرخواست آمبولانس تشریفاتدرخواست پزشک و پرستاردرخواست خدمات پزشکی آنلاینفرق آمبولانس B با A

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram