دستگاه بخور

دستگاه بخور


دستگاه بخور    

سطح رطوبت مناسب باعث عدم خشکی پوست، بهبود سیستم تنفسی و کاهش علائم سرماخوردگی می شود. دستگاه بخور (مرطوب کننده) راه حلی عالی برای ایجاد محیطی سالم در خانه و هر فضای داخلی دیگر است. 
علاوه برا این می توانند در تمام طول سال  استفاده شود تا به کاهش مشکلات تنفسی و بهبود کلی سلامتی کمک کنند.
اگر فردی در خانه عادت به خرخر کردن دارد ، می توانید با استفاده از دستگاه بخور صدای خر خر او را کاهش دهید چرا که این دستگاه الکتریسیته و صدا های ناخوشایند هوا را کم کرده و همچنین گرمای خانه در هوای مرطوب راحت تر حفظ می شود و در نتیجه هزینه های شما را کاهش می دهد.

انواع دستگاه های بخور 

دستگاه بخور گرم

از این نوع دستگاه های رطوبت ساز بیشتر در فصول سرد سال استفاده می کنند و سبب ایجاد گرمای بیشتر در محیط خانگی و یا محل کار می شود. در این مدل از دستگاه ها می توان از انواع خوشبو کننده های محیطی و مواد ضد عفونی کننده استفاده نمود و تقریبا هر نوع مشکل تنفسی را برطرف کرد. البته مصرف برق این نوع از دستگاه ها نیز بسیار بالا بوده و امکان سوختگی در اثر تماس مستقیم با بخار ناشی از آن و یا منبع آبی آن نیز وجود دارد. همچنین صدای این نوع از دستگاه ها نیز تقریبا زیاد است.

دستگاه بخور سرد

رطوبت سازهای نوع سرد بیشتر مناسب استفاده در فصل بهار و تابستان (نیمه نخست سال) هستند. این مدل ها در واقع محصولات پیشرفته تری نسبت به بخورهای گرم بشمار می روند و با رفع معایب آن ها نظیر: مصرف بهینه انرژی، عدم ایجاد خطر برای مصرف کنندگان و همچنین تولید صدای کمتر سبب رفاه حال بیشتر شما خریداران عزیز می شوند. این مدل از محصولات در ۳ گروه: پروانه ای، اولتراسونیک و تبخیری در بازار موجود می باشند.

ویژگی های مختلف دستگاه بخور 

تنظیمات میزان صدا

بعضی از دستگاه های بخور ممکن است دارای صدای خفیفی باشند و اگر این دستگاه را در اتاق قرار دهید، ممکن است که از صدای آن کلافه شوید . می توانید شب هنگام آن را روی ضعیف ترین حالت صدا بگذارید و حتی بعضی از دستگاه های بخور نیز می توانند از طریق تنظیمات ، کاملا بی صدا شوند ، حالت های سایلنت کاملا بدون صدا نیستند اما صدای آن ها اصلاً قابل توجه نخواهد بود.
برای مناطق مانند اتاق خواب و اتاق کار در خانه که نیاز به یک محیط ساکت تر دارند، یک دستگاه بخور التراسونیک یا دستگاهایی خریداری کنید که کاملا بی صدا باشند.

حمل و نقل راحت

بعضی از دستگاه های بخور آب، حجم بسیار کمی دارند و بلند کردن و جابجایی آن بسیار راحت است. در واقع این دستگاه ها به گونه ای طراحی شده اند که اگر داخل آن ها را با آب پر کنید ، باز هم سنگینی زیادی نخواهند داشت و همچنین دو عدد فیلتر در درون آن ها قرار گرفته که در رطوبت هوا نقش بسیار مهمی دارد.

کنترل خروجی رطوبت

می توان رطوبت دستگاه های بخور را کنترل کرد و این کار را از طریق سه متغیر انجام می دهند که بعضی از آن ها ممکن است دو جا برای این کار داشته باشند. می توانید حالت چرخش را روی حالت روشن یا خاموش قرار دهید تا در سطح مناسبی قرار بگیرد اما معمولاً افراد آن را روی حالت اتوماتیک می گذارند.

فواید عوض کردن فیلتر دستگاه بخور

بیشتر دستگاه های بخور دارای چند فیلتر هستند . فیلتر ها می توانند مواد آلوده را به خود جذب کنند ، پس بهتر است که چند وقت یکبار آن ها را تغییر دهید تا بتوانید امنیت دستگاه را افزایش دهید و تمیزی هوای درون اتاق را بیش از همیشه تامین کنید.

ویژگی های دیگر و دکمه های امنیت

می توانید از دکمه های کنترل دیجیتالی این دستگاه که به صورت اتوماتیک برای شما عمل می کند ، استفاده کنید. این دکمه ها باعث می شوند که دستگاه شما در حالت اتوماتیک و کاملا ایمن عمل کند و همچنین ویژگی دیگری در این دستگاه وجود دارد که سطح رطوبت هوا را به صورت کاملا اتوماتیک تنظیم می کند.

روش نگهداری دستگاه بخور

دستگاه بخور، یکبار مصرف نیست، بنابراین نحوه نگهداری از آن مهم است .
برای جلوگیری از رشد قارچ، باکتری و میکروب حتماً روزی یک بار آب مخزن را عوض کنید و حداقل هفته ای ۲ بار کل دستگاه را با آب و مواد پاک کننده بشویید.
هرگز هر ماده ای را داخل مخزن آب دستگاه نریزید.

برای اینکه دستگاه را از هرگونه باکتری، قارچ و کپک پاک کنید، بهتر است که آب داخل مخزن را هر روز خالی کنید و پس از خشک کردن، دوباره مقداری آب درون آن بریزید.
هر ۳ روز یک بار دستگاه را از برق بکشید و املاح و جرم آب را پاک کنید.
اگر دستگاه فیلتر دارد، هرچند وقت یک بار، فیلتر آن را عوض کنید.
وقتی می خواهید دستگاه را برای مدتی کنار بگذارید، آب آن را خالی و دستگاه را تمیز کنید.
دستگاه های مدل قدیمی را با مدلی جدیدتر جایگزین کنید.

تجهیزات پزشکیداروخانهمقالات

humidifierآسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴ابزار پزشکیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیتجهیزات پزشکیداروداروخانهداروخانه آنلایندرخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24دستگاه بخور beurerدستگاه بخور ultrasonicدستگاه بخور unicornدستگاه بخور us462دستگاه بخور usbدستگاه بخور vدستگاه بخور آب سرددستگاه بخور آنی سازدستگاه بخور امسیگ us408دستگاه بخور امسیگ us494دستگاه بخور به انگلیسیدستگاه بخور بیورردستگاه بخور سرد ultrasonicدستگاه بخور سرد usbدستگاه بخور صورتدستگاه بخور صورت خانگیدستگاه بخور صورت سرد و گرمدستگاه بخور ویکی پدیاسرما درمانی بازیکنان فوتبالسرما درمانی برای لاغریسرما درمانی پوستسرما درمانی چیستسرما درمانی در ورزشسرما درمانی زگیلسرما درمانی صورتسرما درمانی لاغریگرما درمانی با نانوذرات مغناطیسیگرما درمانی برای دیسک کمرگرما درمانی پرتقالگرما درمانی چشمگرما درمانی در فیزیوتراپیگرما درمانی سرطانگرما درمانی مرکباتگرمادرمانی در جدولگرمادرمانی در جدول کلاسیک

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram