تب سنج غیرتماسی

تب سنج غیرتماسی  

تب سنج غیرتماسی از جمله تجهیزات مهم پزشکی است که نشان دهنده تغییرات دمای بدن جهت کنترل آن میباشد.امروزه تب سنج های دیجیتالی و مادون قرمز، جایگزین تب سنج های جیوه ای شده اند. تب سنجهای دیجیتال از طریق دهان، زیر بغل، پیشانی و رکتال و تب سنج های مادون قرمز در دو نوع تماسی و بدون تماس هستند.

این تب سنجها، علاوه بر استفاده پزشکان، در دوران شیوع ویروس کرونا، برای مصارف خانگی، شرکت ها، کارخانه ها، فروشگاه ها و مکان هایی که تجمع افراد قرار است اتقاق بیفتد نیز بسیار مناسب می باشند. مدل های مختلفی از تب سنج در بازار موجود می باشد که قبل از خرید تب سنج باید بدانید کدامیک مناسب نیاز شما است. توجه به شرکت سازنده آنها و خدمات پس از فروش کالا نیز بسیار مهم است. قیمت تب سنج نیز با توجه به کارایی و کیفیت تب سنجها متفاوت میباشد. 

در حالت عادي دماي بدن ۳۷ درجه‌ي سانتي‌گراد است اما با به وجود آمدن عفونت ممکن است دماي آن تغيير کند و از اين مقدار معمول بالاتر رود، اين علامت را تب مي‌نامند. تب بالاتر از ۴۰ درجه‌ي سانتي‌گراد مي‌تواند براي انسان بسيار خطرناک باشد چون در اين شرايط عملکرد برخي آنزيم‌ها و پروتئين‌هاي بدن مختل مي‌شود.

کاربرد تب سنج غیرتماسی  

تب سنج ابزاری است که با استفاده از سنسورهای حرارتی دمای بدن را ثبت میکنند. انواع تب سنجهای دیجیتال با روشهای سنجش از طریق دهان، زیر بغل، پیشانی و رکتال و همچنین تکنولوژیهای پیشرفته ای همچون مادون قرمز، تماسی و غیر تماسی تولید میشوند. تب سنجهای دیجیتالی دارای طیف متنوعی از کاربرد مانند اندازه گیری دمای محیط، تب، مواد غذایی، دمای سطوح و دمای نقاط مختلف بدن میباشند.این تب سنجها شامل مارکهای مختلفی از جمله بیورر و امسیگ و بی ول و و مایکرولایف و بوکانگ و غیره میباشد. 

ﯾﮑﯽ از ﺳﺮﯾﻊ‌ﺗﺮﯾﻦ، ﺳﺎده‌ﺗﺮﯾﻦ و ﺑﻬﺪاﺷﺘﯽ‌ﺗﺮﯾﻦ انواع ﺗﺐ سنج ﻫﺎ، اﻧﺪازه ﮔﯿﺮی دﻣﺎی ﭘﯿﺸﺎﻧﯽ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از دﻣﺎﺳﻨﺞ ﻣﺎدون ﻗﺮﻣﺰ است ﮐﻪ ﺑﺪون ﺗﻤﺎس ﺑﺎ ﺳﻄﺢ ﭘﯿﺸﺎﻧﯽ و ﺑﺎ ﻓﺎﺻﻠﻪ از ﺷﺨﺺ ﻣﯽ‌ﺗﻮاﻧﺪ دﻣﺎی بدن او را اﻧﺪازه ﮔﯿﺮی کند، این نوع دماسنج با توجه به نوع انتقال ویروس کووید ۱۹، بهترین نوع تجهیز اندازه گیری دمای بدن است، این نوع دماسنج ها برای اندازه گیری متناوب دمای بیمار و نظارت بر آن با استفاده از یافتن شدت تابش حرارتی بین نمونه اندازه گیری و حسگر کار می کنند. در این مدل مشخصات و ارزیابی دمای داخلی بدن از طریق اندازه گیری میزان انتشار حرارتی از مجرای گوش نشان داده می شود،  شرایط اجرا برای اندازه گیری غیر تماسی دمای پوست هم توسط این دماسنج ها فراهم شده است.

دماسنج غیر تماسی پزشکی دو نوع اندازه گیری مجزا دارد،  اندازه گیری دمای بدن و اندازه گیری دمای سطح پوست است، اندازه گیری دمای پوست کاربردهای خاصی در تعیین دمای سطح بدن انسان دار، این درجه حرارت تا حد زیادی به جریان خون پوست و شرایط محیطی بستگی دارد. بنابراین، دمای پوست نمی تواند به طور مستقل با دمای داخلی بدن در ارتباط باشد.

مشخصات تب سنج غیرتماسی   

  • پر فروش ترین دماسنج و تب سنج جهت اندازه گیری دمای بدن انسان از فاصله دور به صورت ایمن در کمترین زمان
  • مناسب برای استفاده در مکان های مختلف بیمارستان ، مراکز و شرکت های صنعتی ، منازل ، عوارضی شهرها و …
  • محدوده اندازه گیری دما به صورت غیر تماسی از ۳۲ درجه سانتی گراد تا ۴۲ درجه سانتی گراد با دقت سه دهم
  • بهترین فاصله اندازه گیری دمای بدن با دقت بالا محدوده بین ۲ تا ۵ سانتی متر از پیشانی و قسمت های دیگر
  • تغذیه توسط دو عدد باتری نوع AAA ۱.۵ ولتی با طول عمر بالا جهت اندازه گیری و استفاده مستمر از دماسنج

تجهیزات پزشکیمقالات

آسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آمبولانس خصوصیآیا تباز علائم کرونا استاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلایناز کجا بفهمیم تب داریمپرستار ICUپرستار خصوصیپرستارکودکتب سنجتب سنج الکلیتب سنج پیشانیتب سنج جیوه ایتب سنج دیجیتالیتب سنج غیرتماسی کروناتب سنج کروناتب سنج کودکتب سنج گوشیتب سنج مادون قرمزتب سنج نواریتجهیزات پزشکیتجهیزات درمانیداروداروخانهداروخانه آنلاینداروخانه مجازیدرخواست آمبولانسدرخواست آمبولانس VIPدرخواست آمبولانس اکونومیکدرخواست آمبولانس تشریفاتدرخواست امبولانس هواییدرخواست امداد هواییدرخواست اورژانس هواییدرخواست پرستاردرخواست پرستار ICUدرخواست پرستار خصوصیدرخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24درخواست پرستار کودک در تهراندرخواست پزشک و پرستاردرخواست خدمات پزشکی آنلایندرخواست و پزشکدرمان تبدرمان کرونادمای بدندمای بدن چقدر استدمای بدن چند درجه استراه مقابله با کروناروش استفاده از تب سنجسلامتیعلائم کروناکروناکرونا راشکست میدهیمکرونا ویروسلوازم آرایشی بهداشتیمکمل های غذایی و ورزشیورزش و سلامتویروس کروناآسپرین 24 تب سنج غیرتماسی

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram