نکته های طلایی برای لاغری و کاهش وزن

کاهش وزن

نکته های طلایی برای لاغری و کاهش وزن:   

کاهش وزن مانند هر فعالیت دیگری فوت و فن های خاص خودش را دارد ما در این مقاله سعی کرده ایم مهمترین نکاتی که به شما در رسیدن به وزن ایده آل کمک میکند را جمع آوری کنیم. این نکات توسط دو تا از بهترین پزشکان تغذیه کشورمان مطرح گردیده است که در صورت رعایتشان کاهش وزن دیگر کار طاقت فرسایی نخواهد بود:

۱.غذا را خوب بجوید 

خوب جویدن غذا بسیار مهم است چون به سیستم گوارش بدن کمک می کند راحت تر غذا را پردازش کند. کار کمتر برای سیستم گوارشی یعنی مقدار بیشتری از مواد مغذی جذب بدن می شود که این امر تاثیر به سزایی در سلامتی و کاهش وزن شما دارد.

۲.از بشقاب های کوچک تر استفاده کنید  

در برخی از مطالعات نشان داده شده است که استفاده از بشقاب های کوچکتر، کمک خواهد کرد که مردم به طور خودکار کالری کمتری بخورد. این یک ترفند عجیب و غریب، اما به نظر می رسد کار آمد باشد.

۳.قبل از ساعت ۸ شام میل کنید دو تا سه ساعت قبل از خواب باید غذای خود را خورده باشید.

کاهش وزن

وقتی می خوابید کل بدنتان آرام می شود که این شامل سیستم گوارش نیز می شود. برای اینکه نهایت بهره را از غذای خود ببرید به نهایت قدرت سیستم گوارش نیاز دارید!

۴.نوشیدن قهوه (ترجیحاً سیاه)   

کیفیت قهوه با آنتی اکسیدان ها بارگذاری می شود و می تواند فواید سلامتی متعدد داشته باشد. 
مطالعات نشان می دهد که کافئین موجود در قهوه می تواند سوخت و ساز بدن را ۳ – ۱۱٪ افزایش و سوزاندن چربی را تا ۱۰-۲۹٪ افزایش می دهد. فقط مطمئن شوید که قند یا سایر مواد پرکالری را به آن اضافه نکنید که به طور کامل هر گونه سود شما از قهوه را منفی خواهد کرد.

۵.کیسه های خرید را جایگزین دمبل کنید.

كيسه‏ هاي خريد خود را به صورت متوازن و يك بسته در هر دست حمل كنيد. حتي اگر مجبوريد چندين بار طي مسير كنيد چون سبب کالری سوزی و لاغری می شود.

۶.طبخ غذا با روغن نارگیل

روغن نارگیل بسیار سالم است. این در چربی خاصی به نام تریگلیسیرید با زنجیره متوسط بالا است و متفاوت از دیگر چربی های متابولیزه می باشد.
نشان داده شده است که این چربی ها سوخت و ساز بدن شده را تا ۱۲۰ کالری در روز افزایش می دهد و همچنین اشتهای شما را کاهش داده و سبب می شود تا شما تا ۲۵۶ کالری کمتر در هر روز بخورید.
به خاطر داشته باشید که مورد اضافه کردن روغن نارگیل که در بالا گفته شد منظور این نیست که علاوه بر روغن های مصرفی این روغن را نیز اضافه نماییم بلکه در مورد جایگزین کردن برخی از چربی های پخت و پز فعلی شما با روغن نارگیل می باشد.

۷.مکمل گلوکومانان بخورید

کاهش وزن

در مطالعات متعددی نشان داده شده است که فیبری به نام گلوکومانان سبب از دست دادن وزن می شود. این نوع فیبر که آب را جذب و در روده شما برای مدتی می نشیند به شما احساس سیری می دهد و به شما کمک می کند تا کالری کمتری بخورید.
مطالعات نشان داده اند که افرادی که مکمل گلوکومانان را برای کاهش وزن می خورند نسبت به کسانی که آن را نمی خورند وزن بیشتری از دست می دهند.

۸.مقدار غذاهای بسته بندی شده ای که در فروشگاه می خرید را کم کنید

غذاهای بسته بندی شده که اغلب همان غذاهای فرآوری شده هستند، مواد مغذی بسیار کم و یا هیچ گونه مواد مغذی ندارند. بدتر از این، مواد نگهدارنده موجود در این غذاها، به سلامتتان آسیب می رساند. سعی کنید بیشتر به سمت قفسه هایی بروید که غذاهای تازه را عرضه می کنند و از قفسه غذاهای بسته بندی شده دوری کنید.

۹.کاهش وزن با نوشیدن چای سبز

کاهش وزن

مانند قهوه، چای سبز همچنین دارای مزایای بسیاری، که یکی از آنها از دست دادن وزن است.
چای سبز حاوی مقدار کمی از کافئین است اما دارای آنتی اکسیدان قوی به نام کاتچین است که با کافئین به منظور افزایش چربی سوزی همکاری می کند.
اگر چه شواهد مخلوطی وجود دارد ولی بسیاری از مطالعات نشان می دهد که چای سبز (به عنوان یک نوشیدنی و یا یک مکمل عصاره چای سبز ) می تواند به شما در از دست دادن وزن کمک کند.

۱۰.برای خود میان وعده، آماده و ذخیره کنید

درست مانند وعده های اصلی باید برای میان وعده ها نیز آماده بود. سعی کنید همیشه برای میان وعده غذایی سالم داشته باشید. اگر میان وعده خوبی نداشته باشید کوکی ها و شیرینی های پر کالری ممکن است وسوسه تان کنند.

۱۱.کاهش مصرف شکر

قند اضافه شده تنها بدترین ماده در رژیم غذایی مدرن است و بسیاری از مردم در حال خوردن بیش از حد آن ها هستند.
مطالعات نشان می دهد که مصرف قند ( شربت ذرت با فروکتوز بالا ) به شدت با خطر ابتلا به چاقی همراه است و همچنین سبب بیماری هایی مانند دیابت نوع ۲، بیماری های قلبی و غیره می شود.
اگر بدنبال کاهش وزن هستید شما باید قند اضافی را کاهش دهید. فقط از بر چسب مطمئن شوید زیرا حتی به اصطلاح غذاهای سالم نیز می تواند همراه با شکر باشد.

۱۲. از نوشیدن نوشابه های قندی بپرهیزید

مصرف این نوشیدنی ها جز کالری خالی هیچ چیز ندارند و فقط سبب تقویت کافیئن می شوند. این نوشیدنی ها علاوه بر بی خاصیت بودن، خاصیت غذایی که در کنارش می خورید را نیز از بین می برد و در طولانی مدت به ساختار استخوانی نیز آسیب می رسانند.  

۱۳.رژیم غذایی با کربوهیدرات پایین بخورید

مطالعات متعدد نشان می دهد که چنین رژیم غذایی می تواند سبب کاهش وزن ۲ – ۳ برابر یک رژیم غذایی استاندارد کم چرب شود و همزمان سبب بهبود سلامت شما می شود

۱۴.کربوهیدرات های تصفیه شده را کمتر بخورید

کربوهیدراتهای تصفیه شده معمولا شامل قند و یا دانه های جدا شده از فیبر، مواد مغذی مانند ( نان سفید و ماکارونی ) می باشد.
مطالعات نشان می دهد که خوردن کربوهیدرات های تصفیه شده می تواند قند خون را به سرعت بالا ببرید و منجر به گرسنگی، هوس و افزایش مصرف مواد غذایی در چند ساعت بعد شود. خوردن کربوهیدرات تصفیه شده به شدت با چاقی در ارتباط است. اگر شما کربوهیدرات می خورید آنها را با الیاف طبیعی خود بخورید.

 ۱۵.از برنامه روزانه خود به آرامی کالری کم کنید

کاهش وزن

تغییر مناسب زمانی اتفاق می افتد که به آرامی از برنامه خود کالری کم کنید. با این کار بدن ناگهان شوکه نمی شود و به حالت دفاعی نمی رود. بهترین کار این است که از یک متخصص، رژیمی متعادل دریافت کنید و تحت کنترل او باشید.  

۱۶.کاهش وزن با تمرین کنترل سهم و یا شمارش کالری

به دلایل روشن کنترل سهم ( کمتر خوردن ) و یا شمارش کالری می تواند بسیار مفید باشد
همچنین مطالعات نشان می دهد که داشتن یک یادداشت غذایی و نوشتن آنچه که می خورید و یا گرفتن عکس از تمام وعده های غذایی خود می تواند به شما در از دست دادن وزن کمک کند.
هر چیزی که سبب افزایش آگاهی شما از آنچه که می خورید شود به احتمال زیاد مفید می باشد.

امیداوریم که از این مقاله لذت برده باشید. حتما نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

آسپرین ۲۴ ،اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین,آمبولانس خصوصی،درخواست پزشک و پرستار، دارو,مکمل غذایی و ورزشی,تجهیزات پزشکی,لوازم آرایشی بهداشتی

منبع :

دکتر کرمانی 

دکتر فتحی

 

سبک زندگیسلامتیمقالاتمکمل های غذاییمکمل های ورزشی

آسپرینآسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴اپلیکیشن آسپرینبرای کاهش وزن چه باید کردبرنامه غذاییبهترین رژیم کاهش وزنبهترین قذص لاغریبهترین مکمل لاغریچگونه لاغر کنیمچگونه وزن کم کنیمدرخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24دکتر تغذیهدکتر کرمانی-تغذیهرژیم غذایی لاغریروش کاهش وزنفوت و فن لاغریقرص لاغریقهوه برای کاهش وزنکاهش وزنکاهش وزن آسپرین24کاهش وزن با چای سبزکاهش وزن سریعلاغریلاغری آسپرین 24لاغری و کاهش وزن آسپرین24مصرف کربوهیدراتمکمل غذاییمکمل گلوکومانانمکمل ورزشینقش مکمل گلوکومانان در لاغرینکات کاهش وزننکات لاغری سریع

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram