بادکش درمانی

بادکش درمانی


بادکش چیست؟   

 

 

بادکش درمانی یکی از روش های طب مکمل یا طب جایگزین است که مکش ایجادشده توسط فنجان ها در این روش باعث جریان بهتر خون و درمان بسیاری از بیماری ها می شود.

این روش درمانی با مکانیسم‌های مختلفی توسط درمان‌گران روی بدن و در بعضی بیماران با استفاده از ترکیب روغن‌های مخصوص انجام می‌شود.
در این روش، معمولاً بادکش درمانی روی کمر، شانه‌ها و سایر عضلات مانند پشت گردن انجام می‌شود. 

      

انواع بادکش ها:   

بادکش درمانی ابتدا به‌صورت سنتی و با شاخ حیوانات انجام می‌شد. بعد‌ها از فنجان‌هایی از جنس چوب بامبو و سرامیک استفاده شد که با استفاده از حرارت اکسیژن داخل فنجان از بین می‌رفت و خلأ درون ظرف موجب مکش پوست در نواحی موردنظر می‌شد. فنجان‌ها با آتش گرم شده و روی پوست قرار می‌گرفتند تا زمانی که خنک و از پوست برداشته شوند. امروزه، در روش مدرن، از شیشه‌های گردی شبیه توپ که یک طرف آن باز است و به‌همین‌منظور ساخته شده، استفاده می‌شود.

بادکش درمانی درواقع به دو روشی که در ادامه معرفی خواهیم کرد انجام می‌شود:

  1. بادکش درمانی خشک که همان روش سنتی است و تنها با مکش مناطقی از پوست صورت می‌گیرد.
  2. بادکش درمانی تر که شامل بادکش درمانی و انجام توامان آن با حجامت است (همان‌طور که می‌دانید برای حجامت، مناطقی از پوست ابتدا وکیوم یا بادکش شده سپس با ایجاد خون‌ریزی‌های کنترل‌شده در این نواحی، درمان انجام می‌شود.)

تشخیص نوع بادکش درمانی یا به‌اصطلاح خودمان اینکه حجامت هم به همراه بادکش درمانی لازم است یا بادکش درمانی به‌تنهایی کافی است با پزشک یا متخصص طب مکمل است و بستگی به شرایط بدنی فرد بیمار دارد.

فواید بادکش درمانی 

خون‌رسانی به اعضای بدن

حتما تا به حال برایتان پیش آمده که پس از یک روز کاری یا چند ساعت تمرینات ورزشی دچار خستگی و کوفتگی در بخش‌های مختلف بدن شوید.

این خستگی‌ ها معمولا به‌ دلیل تجمع موادی زائدی مانند اسید لاکتیک در بدن به‌ وجود می‌آید.

وجود این مواد زائد در سلول‌ها و مویرگ‌های سطح بدن مانع از خون‌ رسانی دقیق و مناسب به سلول‌های بدن و موضع‌ های مختلف شده و به این ترتیب درد و خستگی را با خود به همراه می‌آورد.

از این‌ رو درمانگران با تجویز بادکش به بیمار خود تلاش می‌کنند تا با از بین بردن و تغییر دادن موضع مواد زائد و با ایجاد انبساط در مجاری و عروق خونی به اکسیژن‌ رسانی بهتر به سلول‌های بدن و رفع خستگی و کوفتگی عضلات کمک کنند.

این شیوه یکی از تکنیک‌ هایی است که مردم به توصیه پزشکشان می‌توانند در خانه از آن استفاده کنند.

تاثیر ترمیم بافت‌های آسیب‌ دیده

یکی دیگر از فواید بادکش که ناشی از خاصیت‌ خون‌ رسانی موضعی آن در بدن است، تسریع روند بهبود آسیب‌ های بافتی و عفونت‌ های موضعی در بدن است.

به این ترتیب که درمانگر با کمک بادکش کردن و افزایش جریان گردش خون در موضع مورد نظر موجب فراخوانی سلول‌های دفاعی به موضع آسیب‌ دیده می‌شود و به این ترتیب امکان تسریع درمان و بهبود زخم‌ ها را سرعت می‌بخشد.

این تکنیک توسط بسیاری از درمانگران به‌ ویژه برای درمان برخی از زخم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تخلیه نیش حشرات از بدن

در زمان‌ های قدیم بسیاری از درمانگران از بادکش برای تخلیه سم، عفونت‌ های موضعی و همین‌طور سم نیش حشرات، انواع گزیدگی‌ها و نیش مار و عقرب استفاده می‌کردند.

این درمانگران با کمک بادکش و ایجاد خلأ در موضعی که سم یا نیش حشره به آن وارد شده است موجب تخلیه سم از جریان گردش خون شده و با کمک مرهم‌ ها و داروهای گیاهی که برای بیمار تجویز می‌کردند به درمان او می‌پرداختند.

این شیوه اگر چه امروز کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد اما هنوز هم به‌عنوان یکی از شیوه‌های موثر در برخی از نقاط جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بادکش ، یبوست را درمان می‌کند

یکی از ویژگی‌ های بادکش درمان یبوست و از بین بردن کندی عملکرد دستگاه گوارش به‌ ویژه روده‌ هاست.

درمانگران طب سنتی در ایران و چین برای افرادی که مبتلا به کندی عملکرد رودها و حرکات دودی شکل آن هستند، توصیه می‌کنند از بادکش ناحیه شکم برای بهبود این مسئله استفاده کنند.

این درمانگران با تجویز بادکش به‌ ویژه بادکش‌ های متحرک که با مالیدن روغن روی موضع شکم انجام می‌شود موجب می‌شوند تا کندی حرکت‌ های دودی شکل دستگاه گوارش درمان شده و بیمار به مرور با یبوست خداحافظی کند.

بادکش و تسکین اسپاسم‌ های عصبی

گاهی ممکن است به‌ دلیل فشارهای ناشی از کار روزانه و تنش‌ های ناشی از آن دچار گرفتگی عضلات و اسپاسم‌ های عضلانی دردناک شوید.

این گرفتگی‌ ها که معمولا روی عضلات ناحیه ران، ساق پا و عضلات پشت دیده می‌شود، فشار زیادی را روی عصب‌ های بدن وارد می‌کنند و معمولا با دردهای شدید همراه هستند.

ارائه تکنیک‌ های بادکش در این شرایط به بیمار مبتلا به اسپاسم کمک می‌کند تا علاوه بر از بین بردن گرفتگی‌ ها با خون‌ رسانی و اکسیژن‌ رسانی مناسب به عضلات سخت شده به بهبود آن‌ها و کاهش درد کمک کند.

با این روش درد زانو را فراموش می‌کنید

برخی از درمانگران شیوه‌ های طبیعی از بادکش‌ درمانی برای بهبود دردهای ناشی از بیماری‌ های مفصلی به‌ ویژه دردهای مفصل زانو که به‌ دلیل تجمع مایع مفصلی در این ناحیه به‌ وجود می‌آید، استفاده می‌کنند.

این درمانگران بر این باورند بادکش کردن ناحیه مفصل تحت نظارت درمانگر طب سنتی می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش تجمع مایع در مفصل زانو و بهبود دردهای این ناحیه شود.

این درمانگران معتقدند بادکش متناوب ناحیه زانو در مدت زمان یک ماه تاثیر بسیار موثری بر کاهش دردهای ناحیه مفصل زانو خواهد داشت.

بهبود بیماری‌ های پوستی با بادکش متناوب

برخی از درمانگران طب سنتی و حتی بسیاری از متخصصان پوست در طب رایج بر این باورند که تکنیک‌های خاصی از بادکش درمانی به‌ ویژه استفاده از بادکش متناوب و منقطع در درمان برخی از بیماری‌های پوست موثر است.

در این شیوه به‌ دلیل حساسیتی که در پوست برخی از مناطق مثل پوست صورت و گونه‌ها وجود دارد، درمانگر از این روش که ۳ تا ۴ ثانیه به طول می‌انجامد به دفعاتی که لازم است برای درمان بیماری استفاده می‌کند.

به این ترتیب احتمال بروز کبودی یا تغییر رنگ در ناحیه بادکش در پوست حساس صورت منتفی می‌شود.

 

*آسپرین ۲۴*

،اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین ,آمبولانس خصوصی ، درخواست پزشک و پرستار، دارو  ,مکمل های غذایی و ورزشی, تجهیزات پزشکی, لوازم آرایشی بهداشتی*

تجهیزات پزشکیداروخانهمقالات

cupping therapyآسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آمبولانسآمبولانس icuآمبولانس تیپ Cآمبولانس خصوصیاپلیکیشن آسپریناپلیکیشن درخواست آمبولانس خصوصیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیاستخدام پرستار خصوصیانواع بادکش هابادکشبادکش به انگلیسیبادکش چیستبادکش درمانی برای بارداریبادکش درمانی برای تنبلی تخمدانبادکش درمانی برای درد زانوبادکش درمانی برای دیسک کمربادکش درمانی برای فیبروم رحمبادکش درمانی برای لاغریبادکش درمانی برای لاغری شکمبادکش درمانی به انگلیسیبادکش درمانی در خانهبادکش ریهبادکش زانوبادکش شکمبادکش صورتبادکش کتفبادکش گرمبهترین پرستار خصوصیتجهیزات پزشکیتخصص پرستارخواص بادکش درمانیداروداروخانهداروخانه آنلاینداروخانه مجازیدرخواست آمبولانس اکونومیکدرخواست پرستاردرخواست پرستار ICUدرخواست پرستار خصوصیدرخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24درخواست پزشک و پرستاردرخواست خدمات پزشکی آنلایندرخواست و پزشکفواید بادکش درمانیآسپرین 24لوازم آرایشی بهداشتیمکمل های غذایی و ورزشی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram