تجهيزات پزشکی ورزشی چيست؟ 

علم مهندسی پزشکی علاوه بر ورود به لوازم پزشکی در کنار آن با همکاری مهندسین الکترونیک  ، متخصصین نانو تکنولوژی و متخصصین ورزش در جهان وارد عمل در جهت تولید انواع دستگاه های طبی ورزشی شده اند . ورزش یکی از عوامل مهم در حفظ سلامتی و بهبود بیماری ها می باشد . بسیاری از تجهیزات پزشکی ورزشی تولید شده توسط کمپانی های داخلی و خارجی به تعریق بدن ما و گرم نگاه داشتن اجزای بدن کمک شایانی می کنند .  

اين تجهيزات به دو دسته درماني و کمکي تقسيم مي شوند و نقش اساسي در بهبود و توان بخشي دارند.


تجهيزات درمانی  


هدف اين تجهيزات بهبود و توان بخشي افراد است

تجهيزات مکانيکی


اين دستگاه ها بيشتر مورد توجه بخش پزشکي و درماني( فيزيوتراپي) قرار گرفته است. اين نوع دستگاه ها (compex) مشابه وسايل قديمي مورد استفاده در بخش پزشکي هستند.
با فرستادن پالس هاي الکترونيکي و يا صوتي به عضلات و رباط ها باعث تحريک سلول ها ( ايجاد انقباض هاي کوچک در بخش آسيب ديده) و يا افزايش جريان خون و گرما درون بافتي (جريان خون بيشتر باعث تخيله مواد درد زا از درون سلول ها و ميزان درد را براي افراد قابل تحمل تر مي کند) و در نهايت ترميم بافت ها مي شود .
همچنين اين انقباض ها و تحريک سيستم عصبي در مواردي که فرد دچار آسيب هاي عصبي است، باعث تقويت سيستم عصبي و بهبود نرون ها مي شود.
ورزشکاران با استفاده از دستگاه ها در حين و بعد از تمرين ميزان دفع اسيد لاکتيک و مدت زمان تمرين خود را افزايش مي دهند.


دستگاه های مکانيکی


اين نوع تجهيزات، دستگاه هاي مکانيکي کمکی و درمانی هستند ، که براي بازيابی توان حرکتي برای افراد داراي آسيب هاي فيزيکی( قطع نخاع، پارگی تاندون و …) کهولت سن و يا بيماری های خاص (پارکينسون يا معلوليت و…) مورد استفاده قرار می گيرند.


در حرکت درمانی با توجه به ناتواني افراد، روش هاي مختلف درماني استفاده مي شود. تمرينات بر اساس توان ، سن و مدت زماني که عضله و يا رباط مورد نظر، بي حرکت بود يا دچار تحليل شده است، براي فرد تعريف مي شود. 

تقویت عضلات شامل محصولاتی می شود که برای توان بخشی و بازتوانی افرادی که دچار مشکلات حرکتی در عضلات خود شده اند کاربرد دارند.

برای کاربری های ورزشی می توان از این محصولات استفاده کرد. این محصولات که به راحتی در خانه قابل استفاده هستند باعث تقویت قدرت، انعطاف و هماهنگی انگشتان دست، مچ، ساعد و عضلات پا میشود و برای کسانی که دچار قطع اعصاب انگشتان یا مشکلاتی که هماهنگی انگشتان را دچار اختلال کرده است میباشند بسیار مفید است.

 

 انواع مختلف محصولات ورزشی طبی

دستگاه های طبی ورزشی خانگی و باشگاهی

تردمیل

اسکی فضایی

دوچرخه ثابت

لوازم بدنسازی

کتونی ورزشی و کفش طبی پیاده روی

لباس و پوشاک ورزشی

 

تجهیزات پزشکیسلامتیمقالاتمقالات ویژه

آسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آمبولانس icuآمبولانس mآمبولانس تیپ Cآمبولانس خصوصیآمبولانس نوزاداپلیکیشن آسپریناپلیکیشن در خواست امبولانساپلیکیشن درخواست آمبولانس خصوصیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیارتباط ورزش با پزشکیاستخدام پرستار خصوصیانواع مختلف محصولات ورزشی طبیباشگاه خانگیبهترین پرستار خصوصیتجهیزات آمبولانس vipتجهیزات پزشکیتجهیزات پزشکی ورزشیتجهیزات درمانیتخصص پرستارداروخانهداروخانه آنلاینداروخانه مجازیدرخواست آمبولانس اکونومیکدرخواست پرستاردرخواست پرستار ICUدرخواست پرستار خصوصیدرخواست و پزشکورزش در خانهورزش کردن در خانهورزش و سلامتوسایل ورزشی خانگی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram