نوار درمانی کششی چیست و مناسب چه افرادی است؟

نوار درمانی کششی

نوار درمانی کششی


نوار درمانی کششی یا چسب کینزیو چیست و مناسب چه افرادی است؟!           

نوار درمانی کششی یا نوار کینه زو (کینزیو) برای درمان آسیب های ورزشکاران و اختلالات فیزیکی آن ها بکار می روند. این نوارها به دلیل داشتن خاصیت کششی با حرکات بدن ورزشکاران منطبق شده،به انقباض و استقامت عضلات فرد کمک کرده و مانع آزادی عمل آن ها نمی شود. وجود این نوارها بر روی پوست از فشار موجود روی نورون‌های لامسه و درد ورزشکاران کم کرده و هم چنین با بالا آوردن لایه ی پوست حرکت مایعات از جمله مایع لنفاوی در زیر پوست را آسان تر کرده و به بهبود هرچه سریع تر جراحت کمک خواهد کرد. این محصولات در ۲ نوع ساده و طرح دار عرضه می شوند. 

طبق نظریاتی که در خصوص تأثیر  این نوارهای رنگی بیان  شده است در صورتیکه این نوارها به درستی استفاده شوند، می‌توانند درد را از تاندون‌ها یا التهاب‌های ماهیچه‌ای بیرون کشیده و بدن ورزشکار را بهبود بخشند. این چسب‌ها دارای موادی هستند که به تناسب با رشته ورزشی مرتبط در نقطه ای مخصوص چسبانده می‌شوند، تا درد ناشی از ورزش های سنگین را در آن منطقه کم کنند و هم استحکام لازم را در پوست و عضلات برای مقاومت در برابر فشارهای خارجی ایجاد کنند.

در کل هدف اصلی از بستن این چسب‌ها تخلیه کردن، محافظت و حمایت از آسیب دیدگی‌های خاص، کاهش حرکت مفصل و جلوگیری از بروز آسیب در آینده است. نتیجه بستن نوار چسب های طبی، استراحت دادن به مفصل است و موجب می شود که فعالیت متابولیکی در ناحیه مورد نظر در سطح بالا حفظ شود و از بروز آسیب ناخواسته به بافت عضلانی جلوگیری خواهد شد.

 همچنین چسباندن این نوارها روی پوست بدن از فشار موجود روی نورون‌های لامسه کاسته و از درد ورزشکار می‌کاهد.

طرز استفاده از نوار درمانی کششی

استفاده از این چسب بسیار آسان و راحت می باشد. قبل از استفاده از این چسب باید حتما سطح پوست خود را به خوبی تمیز کنید این کار را با آب و صابون انجم دهید و بعد از آن به خوبی آن قسمت از بدن را به خوبی خشک کنید در غیر این صورت چسب نمی تواند به خوبی به پوست شما بچسبد. اگر پوست شما موی زیادی دارد باید موهای آن محل را حتما بتراشید و پس از آن چسب را درمحل مورد نظر بچسبانید. توجه داشته باشید که چسب ورزشی حتما باید یک ساعت قبل از مسابقه و یا تمرین (این زمان نباید کمتر و یا بیشتر شود) استفاده شود.

ممکن است برخی افراد به این چسب ها حساسیت داشته باشند به همین سبب حتما باید آن را قبل از استفاده تست کنند.

 

*آسپرین ۲۴*

،اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین ,آمبولانس خصوصی ، درخواست پزشک و پرستار، دارو  ,مکمل های غذایی و ورزشی, تجهیزات پزشکی, لوازم آرایشی بهداشتی*

تجهیزات پزشکیداروخانهمقالاتمقالات ویژه

KINESIO TAPEآسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آمبولانسآمبولانس icuآمبولانس تیپ Cآمبولانس خصوصیاپلیکیشن آسپریناپلیکیشن درخواست آمبولانس خصوصیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیاستخدام پرستار خصوصیبهترین پرستار خصوصیتجهیزات پزشکیتخصص پرستارچسب کینزیوخرید نوار درمانیداروداروخانهداروخانه آنلاینداروخانه مجازیدرخواست آمبولانس اکونومیکدرخواست پرستاردرخواست پرستار ICUدرخواست پرستار خصوصیدرخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24درخواست پزشک و پرستاردرخواست خدمات پزشکی آنلایندرخواست و پزشکطرز استفاده از نوار درمانی کششیلوازم آرایشی بهداشتیمکمل های غذایی و ورزشینوار درمانینوار درمانی الاستیکینوار درمانی برای کی خوبهنوار درمانی چیستنوار درمانی سادهنوار درمانی کششینوار درمانی کشی یا چسب کینزیو چیستنوار درمانی کشی یا چسب کینزیو چیست و چگونه به کار می رودنوار کینه زونوارکینزیو

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram