پروتئین وی ایزوله

پروتئین وی چیست

پروتئین وی چیست




پروتئین وی ایزوله     

افرادی که مرتب به باشگاه‌های بدنسازی می‌روند، برنامه‌های ورزشی می‌گیرند و در پی عضلانی کردن بدن خود هستند، باید همزمان از تغذیه مناسب و مکمل‌های غذایی حاوی پروتئین برای بالا بردن قدرت، رشد عضلات و از دست دادن چربی بالا استفاده کنند. پروتئین وی ایزوله از قوی‌ترین مکمل‌های عضله ساز مورد استفاده ورزشکاران است. پروتئین وی ایزوله شامل مواد مغذی فراوانی بوده که اثرات زیادی بر ساختن عضله و مزایای بی‌شمار دیگری دارد. آیا شما با پروتئین وی ایزوله و مواد و مزایای آن آشنایی دارید؟

پروتئین وی ایزوله یکی از انواع پروتئین‌های وی است. مکمل‌های پروتئین وی پروتئین‌هایی هستند که دارای سطح بالایی از آمینو اسید‌های مختلفی بوده که قدرت جذب بالایی در بدن دارند. در واقع پروتئین‌های وی بهترین مکمل‌های غذایی شناخته شده در بازار هستند.

این پروتئین مزه‌ی خوبی ندارد، به همین دلیل آن را طعم‌دار می‌کنند. طعم‌های کاکائویی، وانیلی و توت‌فرنگی جز طعم‌های محبوب است. مهم است که برچسب روی محصولات حاوی پروتئین وی را بخوانید چراکه بعضی از آنها حاوی شکر اضافی هستند. مصرف ۲۵ تا ۵۰ گرم پروتئین وی همراه با وعده‌های غذایی خیلی مفید است.

افزایش محصولات لبنی محبوب که شامل پروتین هایی دارای ارزش بیولوژیکی بالا هستند از آب پنیر استخراج می شود. به عنوان پروتیین آب پنیر مشهور است و همانطور که در بالا ذکر شد، شامل همه آمینو اسیدهای ضروری است، که بدن بهتر آنها را جذب می کند.

این نوشیدنی شیر، معمولا به صورت پودر فروخته می شود و با مواد دیگر ترکیب می شود، در میان ورزش کاران به خاطر خواص عالی آن بسیار رایج است.

انواع پروتئین وی چیست

سه نوع پروتئین وی وجود دارد، پروتئین وی ایزوله بالاترین میزان موجود در طبیعت می‌باشد و دسترسی به آن ۳۰-۶۰% بیشتر از نوع کنسانتره آن می‌باشد.

  • پروتئین وی ایزوله: خالص‌ترین نوع پروتئین وی
  • پروتئین وی کنسانتره:  زیاد خالص نبوده و چربی و لاکتوز بالایی دارد
  • پروتئین وی ترکیبی: ترکیبی از ایزوله و کنسانتره

چرا باید سراغ پروتئین وی برویم؟

اگر ورزشکار باشید، این پروتئین خستگی شما را در جریان تمرین‌های سخت کمتر می‌کند و اگر فرد عادی با کمبود پروتئین بوده یا به دنبال کاهش وزن باشید هم می‌توانید از این پروتئین کمک بگیرید.

وی به‌طور کلی، پروتئین زود هضمی است اما اگر به فراورده‌های لبنی آلرژی داشته باشید یا اینکه به عدم تحمل لاکتوز دچار باشید، بعید است که بتوانید پروتئین وی را مصرف کنید.

پروتئین آب‌پنیر، زودجذب است و به فاصله کوتاهی از زمان مصرف، فوایدش را به بدن می‌رساند. این پروتئین اسید‌آمینه‌ای‌هایی را تولید می‌کند، که باعث رشد عضلات می‌شوند. گذشته از این، پروتئین وی، به آزاد شدن هورمون‌هایی در بدن کمک می‌کند که زمینه‌ساز رشد عضلات می‌شوند.

برخی از محققان معتقدند مصرف پروتئین وی در درازمدت، باعث کاهش فشار خون و قند خون شده و علائم استرس و افسردگی را هم کمتر می‌کند. به گفته آنها این پروتئین تراکم استخوان را بیشتر می‌کند.

فواید پروتئین وی

  1. افزایش توده ی عضلانی بدن (به راحتی جذب بدن می شود)
  2. کاهش وزن بدن بخصوص چربی های بدن
  3. افزایش قدرت ایمنی بدن توسط افزایش مقدار گلوتاتیون
  4. پیشگیری از سرطان
  5. کمک به فعالیت سلول های لنفوسیت t که نقش مهمی در پاسخ ایمنی بدن دارند و در نتیجه کاهش تحلیل بافت های بدن در طی بیماری و افزایش سطح سلامتی و تسریع بهبودی بدن بعد از بیماری. مطالعات جدید نشان می دهد این پروتئین از سرطان سینه نیز جلوگیری می کند.

عوارض مصرف بیش از حد پروتئین وی

مصرف بیش از حد پروتئین وی بار کبدی را افزایش می‌دهد و باعث آسیب‌های جدی به کبد می‌شود و همانطور که می دانید بعد از قلب، کبد مهم ترین عضو بدن می‌باشد

هر پیمانه (۲۸ گرم) از پروتئین وی شامل موارد زیر است:

  • ۱۰۰ کالری
  • ۵ گرم کربوهیدرات
  • ۲۰ گرم پروتئین
  • ۱٫۵ گرم چربی
  • ۱ گرم فیبر
  • ۳٫۵ گرم شکر
  • ۹۴ میلی‌گرم کلسیم
  • ۱۴۰ میلی‌گرم سدیم

صفحه اینستاگرام آسپرین ۲۴ را جهت دریافت آخرین ویدئو ها و اخبار دنبال کنید. 

 

مطالب مرتبط:

اپلیکیشن آسپرین ۲۴ منتشر شد. 

لینک دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی

لینک دانلود اپلیکیشن از بازار

لینک نصب نسخه وب اپ (برای کاربران IOS )

 

 

*آسپرین ۲۴*

،اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین ,آمبولانس خصوصی ، درخواست پزشک و پرستار، دارو  ,مکمل های غذایی و ورزشی, تجهیزات پزشکی, لوازم آرایشی بهداشتی*

داروداروخانهمقالاتمقالات ویژهمکمل های ورزشی

protein wheyآسپرین 24آسپرین 24 اپلیکیشن درخواست پرستارآسپرین۲۴آمبولانسآمبولانس icuآمبولانس اپلیکیشن خرید مکمل ورزشیآمبولانس تیپ Cآمبولانس خصوصیاپلیکیشن آسپریناپلیکیشن درخواست آمبولانس خصوصیاپلیکیشن درخواست خدمات پزشکیاستخدام پرستار خصوصیانواع پروتئین ویبهترین پرستار خصوصیپروتئین وی ایرانیپروتئین وی ایزولهپروتئین وی ایزوله چیستپروتئین وی پگاهپروتئین وی خریدپروتئین وی سایتکپروتئین وی سلوکورپروتئین وی گلدپروتئین وی گلد استانداردتجهیزات پزشکیتخصص پرستارداروداروخانهداروخانه آنلاینداروخانه مجازیدرخواست آمبولانس اکونومیکدرخواست پرستاردرخواست پرستار ICUدرخواست پرستار خصوصیدرخواست پرستار خصوصی در آسپرین 24درخواست پزشک و پرستاردرخواست خدمات پزشکی آنلایندرخواست و پزشکعوارض مصرف بیش از حد پروتئین ویفواید پروتئین ویلوازم آرایشی بهداشتیمکمل های غذایی و ورزشیمکمل ورزشی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram