ویتامین ها ومکمل های مورد نیاز هر ورزشکار!

ویتامین های مورد نیاز هر ورزشکار

ویتامین های مورد نیاز هر ورزشکار


ویتامین های مورد نیاز هر ورزشکار:    

مکمل های غذایی طبق تعریف فرآورده هایی هستند که فقدان یا کمبود یک یا چند ماده مغذی اولیه در رژیم غذایی را تکمیل می کنند و از طریق ارتقاء عملکرد و یا پیشگیری از اختلالات دستگاه های مختلف بدن باعث افزایش سلامتی می شوند. ورزشکاران برای تامین مواد مغذی بیشتر، جلوگیری از کمبود مواد مغذی و ایجاد اثرات نیروزا، لازم است از مکمل های ورزشی استفاده کنند در ادامه با ویتامین های موردنیاز هر ورزشکار آشنا می شویم.   

 

ویتامین های مورد نیاز هر ورزشکار

 ویتامین ث

این ویتامین به دلیل فواید زیادی که در درمان سرماخوردگی دارد معروف است. ویتامین C یک تقویت کننده برای سیستم ایمنی بدن است و تحقیقات نشان داده است که ورزش طولانی مدت بطور متوسط باعث کاهش عملکرد سیستم ایمنی می شود. برای تقویت سیستم ایمنی خود در مقابل بیماری ها ، چند مکمل و ویتامین را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

آهن

آهن به سلول های قرمز خون در انتقال اکسیژن به عضلات کمک می کند ، که برای تقویت استقامت بدن بسیار مهم است. تحقیقات نشان می دهد که تمرین استقامتی منظم و روزانه منجر به از دست رفتن آهن بیشتری می شود و کمبود آهن در بین ورزشکاران فعال رایج است. برای جبران آن، سازمان سلامت و تغذیه پیشنهاد می کند که افرادی که به طور منظم ورزش می کنند ، میزان مصرف آهن خود را ۳۰ درصد افزایش دهند.

 کلسیم و ویتامین D

کلسیم و ویتامین D یکی از ویتامین های مورد نیاز هر ورزشکار است که به حفظ سلامت استخوان ها ، دندان ها و ماهیچه های بدن کمک می کند. این ویتامین ها می توانند به ورزشکاران در حجم آوردن کمک کرده و خطر صدمات مانند شکستگی استخوان را کاهش دهند.

کلسیم در بسیاری از غذاها موجود است ، از جمله:

•  محصولات لبنی مانند شیر و ماست

•  شیرهای غیر لبنی مانند شیر سویا

•  سبزیجات سبز تیره

•  ماهی با استخوان های نرم از جمله ساردین و ماهی قزل آلا

 فیبر اینولین

بخشی از ورزشکار بودن درست خوردن و تمرین کردن است. اما برای داشتن عملکرد بهتر شما به بهبود هضم غذا نیز نیاز دارید.

فیبر اینولین فیبر گیاهی به شکل محلول است که از پیاز ، مارچوبه و حتی سیر حاصل می شود! که برای سلامت روده و قلب مفید است. مصرف این نوع فیبر خاص برای دستگاه گوارش شما ضروری است.

 کراتین

کراتین این قدرت را دارد که انرژی لازم برای عملکرد بهتر در ورزش را به بدن شما بدهد. کراتین ترکیبی از اسیدهای آمینه است که بدن بطور طبیعی تولید می کند.

اگرچه خود بدن کراتین می کند اما مکمل های آن را نیز می توانید تهییه کنید. که این مکمل ها به شکل پودرهای تقویتی کراتین ،شیک ها ، قرص ها و مکمل های کراتین برای ورزشکاران قابل مصرف هستند.

کراتین همچنین در ماهی قزل آلا ، ماهی تن و سایر منابع ماهی و طیور یافت می شود. اگر عاشق سوشی هستید ، شب قبل از بازی ساشیمی مورد علاقتان را میل کنید.

ممکن است سایت زیر نیز برایتان مفید باشد.

https://surgiran.com/en/home/

 

 

*آسپرین ۲۴*

،اپلیکیشن درخواست خدمات پزشکی آنلاین ,آمبولانس خصوصی ، درخواست پزشک و پرستار، دارو  ,مکمل های غذایی و ورزشی, تجهیزات پزشکی, لوازم آرایشی بهداشتی*

داروخانهمقالاتمقالات ویژهمکمل های ورزشی

The Vitamins Every Athlete Actually Needsآسپرین 24آسپرین۲۴آمبولانس خصوصیبهترین مکمل های ورزشیتجهیزات پزشکیدارودرخواست پزشک و پرستاردرخواست خدمات پزشکی آنلاینلوازم آرایشی بهداشتیمصرف قرص های ویتامینی در ورزشکارانمکمل های غذایی و ورزشیمکمل های مورد نیاز بدن ورزشکارانمهم ترین مکمل های ورزشی مورد نیاز هر بدنساز حرفه ایمیزان مصرف مکمل ها برای ورزشکارانورزشکاران باید چه مکملی بخورندورزشکاران روزانه چه میزان مکمل نیاز دارندورزشکاران مصرف ویتامین ها را جدی بگیرندویتامین ها ومکمل های مورد نیاز هر ورزشکارویتامین های ضروری برای بدنسازیویتامین های مورد نیاز هر ورزشکار

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram